Latestදේශීයනවතම ලිපිමතවාද

අන්තර් ආගමික සංවාදයේ ගැඹුරු හරය සොයා ගොස් ඝාතනය වූ මයිකල් පියතුමා

(මහින්ද නාමල්)

බුත්තල අලුකලවිටදී 1989 නොවැම්බර් 10 වනදා වෙඩි තබා ඝාතනය කළ ආචාර්ය මයිකල් පෝල් රුද්‍රිගු (නි.ම.නි) පියතුමාගේ මෙහෙවර ඊට වසර 38 කට පසු අද, 2025 දී මෙනෙහි කර බැලීම, විමසා බැලීම ඉතා වැදගත් වේ. ඊට විශේෂ හේතුවක් වන්නේ මයිකල් පියතුමා කිසිදු කතෝලිකයෙක් ජීවත් නොවු ඌව වෙල්ලස්සේ බුත්තල අලුකලවිට ග්‍රාමයට ගියේ ඇයි ? යන ප්‍රශ්නයට පිළිතුරක් ලැබෙන සුවිශේෂි කතෝලික සභා ලියවිල්ලකට 2025 වසරේදී වසර 60 ක් පිරීමයි.


එනම්, කතෝලික සභාවේ දැවැන්ත පුනරුදයක් ඇති කළ දෙවන වතිකාන කතිකාවත (1962-1965) තුලින් නිකුත් වු ප්‍රකාශන 16 න් එකක් වන කිතුනු නොවන ආගම් සමඟ සංවාදය දිරිගැන්වු ‘අපේ කාලය තුළ’ (Nostra Aetate) නම් වු ප්‍රකාශයයි. එම ප්‍රකාශය මගින් එතෙක් ලෝකයේ අනිකුත් ආගම් මිථ්‍ය දෘෂ්ඨින් සේ සැලකු ආකල්පයේ සුසමාදර්ශි වෙනසක් සිදු විය.


අන්‍ය ආගමික උත්සවයකට සහභාගී වීම, අන්‍ය ආගම් අගය කිරිම නොව අන්‍යාගමික පෙරහැරක් නැරඹීම පවා පාපයක් වැනි හැගීමක් කිතුනුවන් තුළ සභාව විසින්ම ගොඩනගා තිබු පසුබිමක් පැවැති ශතවර්ෂ ගණනාවක්ට පසුවයි මේ ප්‍රකාශනය නිකුත් වන්නේ.
එහි මෙසේ සඳහන් වේ.


මයිකල් රුද්‍රිගු පියතුමා 1980 දී බුත්තල වෙත ගමන් කරන්නේ ඉහත කී ලියවිල්ලෙන් උත්තේජනය ලැබු සිය ජිවිත ඉතිහාසය තුළින් අත්පොත් තැබු මෙහෙවරකටය. එනම් විලාසිතාමය ආකාරයකට නොව ගැඹුරු සමාජ ආර්ථික දේශපාලන අරුතින් යුතුව බොදුනු-කිතුනු සංවාදය නගරයේ නොව ගම තුළ නව අරුතකින් ජීවත් කරවීමටය. එතුමා බුත්තල කතරගම මාවත අද්දර අලුකලවිට ග්‍රාමයේ පොල් අතු සෙවිලි කළ කටුමැටි වරිචචි බිත්ති ඇති ‘සුබසෙත් ගෙදර’ නම් කුඩා නිවසේ ආරම්භ කරන්නේ ’ග්‍රාමිය බොදු-කිතුනු සංවාද හා අවබෝධ හවුල’ නම් වු වැඩ පිළිවෙළයි.


උන්වහන්සේ එම ක්‍රියාවලීය ඉහත කී ප්‍රකාශය මගින් සභාව ඉල්ලා සිටි සංවාදය යනු කුමක්දැයි එහි හරි අරුතින් වටහා ගන්නට ලෝකයට තිබෙන සංනිදර්ශයකි. එය කෙටියෙන් හෝ විමසා බැලීම වටි. මයිකල් පියතුමා සංවාද භූමිය ලෙස ඌව වෙල්ලස්සේ බුත්තල තෝරා ගත්තේ ඇයි ද යන්න විටෙක වචන ගත කළේ මෙසේය.

Please follow and like us:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *